Näe, det var inte igår

>> Cia <<
 
Hej!
Näe, det var inte igår som jag skrev på bloggen. Idag har det varit 23 grader ute och jag har inte lämnat huset, så kan det gå i tentatider. Man kanske borde ha tagit vara på sista veckan med 20+ grader men vi pluggar på inför de två midtermsen som vi har på tisdag. En midterm är alltså en deltenta. Sist jag bloggade var nog när päronen var här, det var alltså nästan två veckor sedan. Det har inte hänt särskilt mycket, jag var ensam i huset resten av den veckan då mina roomies var hemma hos familjen på reading week, ungefär som ett höstlov. Tackar och tar emot för en veckas ledigt så där mitt i allt! Pappa blev ju dunderförkyld en dag innan de skulle åka hem igen och lagom till helgen blev jag och mamma sängliggandes, i olika delar av världen. Tack för den pappa! 
 
Sedan på måndagen igen började skolan som vanligt. Alla lärare bombar dessa veckor med inlämningar och allt som ska göras men lite har jag ändå gjort redan. Dagens programmeringslabb lämnades in i onsdags, morgondagens text till fotot lämnades in i torsdags, i veckan som var skulle mediauppgiften in, två midterms på tisdag, fotouppgiften där det ska fotoshoppas massa ska in på onsdag så det gör jag efter midtermsen och till sist ska Multimedia och communication-uppgiften in på fredag. De två sista är roliga grejer i photoshop så får man bara det tråkiga undanstökat nu måndag och tisdag så blir det här bra.
 
Igår var vi och kollade riktiga Homecoming, det är när footballslaget har hemmamatch men förra gången var det tydligen "fhoco", fake-homecoming, vet inte riktigt vad som är skillnaden dock. De vann med 56-10 så jag tror att det går riktigt bra för dem. Lite bilder och filmer finns nedanför. Det var exakt som i filmerna, ett gäng cheerleaders som körde lite hejaramsor och var akrobatiska, skolans band som spelade lite då och då, maskor, tävlingar och massa mer. VI köpte biljetter för att sitta på H-läktaren men tänkte att det var ju massa mer folk på andra sidan så vi gick dit istället. Där stod det säsongskort men ingen kollade biljetterna. Vi tänkte att det fanns toppenplatser mitt i på C-läktaren så där satte vi oss. När vi började kolla runt lite så var medelåldern kanske runt en 50-60 år och vi insåg att C var för pensionärer och 50+ haha. Det var till och med en som sa "Are you even legal?" och lite senare förstod vi ju vad han menade. I pausen tog vi vårt pick och pack till H-läktaren där vi hörde hemma. Lite svårt att hänga med i matchen när man inte riktigt förstår reglerna men vi hade kul ändå.
 
I helgen firas Halloween och jag och Tonje ska vara Greaseinspirerat, bilder kommer sen! Vet inte riktigt något mer än det. Nästa måndag fyller Oeishi, in roomie, år och det råkade sig så vara att det är Harry Potter-quiz den dagen. Den är på samma ställe som vi var på quiz när mamma och pappa var och hälsade på så där tänkte vi börja och sen drar vi nog ner på stan. Efter vi vunnit den såklart. Hektisk vecka står på schemat så jag tänkte lägga mig alldeles snart. Här kommer några bilder/kortfilmer från senaste tiden.
 
 
 Himlen brann, dock svårt att få med det på kort. 
 
Jag och Tonje innan footballsmatchen.
 
Gänget! Vi är ett gäng på 7 utbytesstudenter som brukar hänga, här är också Tonjes roomie Teri med, som är från Kanada.
 
Arenan. I mitten där är pensionärsläktaren hehe, den till höger och vänster är för vanligt folk. Lite roligt att se hur lata folk är, ingången är till höger men det är alldeles för långt att gå för att sätta sig till vänster så de trängs allihopa till höger.
 
 
 
Western Mustangs heter alla lag från skolan.
 
Gänget igen!
 
 
 
Här startas matchen igång!
 
 
Varje homerun sprang denna häst förbi, den fick jobba på bra under matchen! Om ni lyssnar noga så hör ni en tjej som var lika chockad som mig, hon säger "Oh my god, there is a horse"!
 
 
Det är verkligen gäss överallt! Det gjorde inte så mycket förrän vi fick reda på att de kan attackera oss och är aggressiva ibland, det vart inte lika kul då.

Kommentarer:

1 Carola:

så spännande o få uppleva sporten 👍🏻 stort där borta 🇨🇦
lycka till med alla uppgifter kul helg o se fram emot. kram 💞

Svar: Verkligen!!! Tackarr, två midterms klara nu :D kram <3
idabroad.blogg.se

2 Pappa:

Fattar inte reglerna jag heller.
Du jobbar på flitigt! 😉
Delar gärna med mej av det ena och det andra. 😄🤒

Svar: Jag försöker :D
haha det uppskattas inte!!
idabroad.blogg.se

3 Pappa:

Snart är det 23-e december. 🎉

Svar: Hehe!
idabroad.blogg.se

Kommentera här: