Finbesök

>> Cia <<
 
Hej!
Jag vet att alla väntar med spänning på att få se lite bilder och höra vad jag gör med päronen på besök här så nu kommer det. I måndagskväll kom de hit och jag mötte upp dem på hotellet som ligger ungefär en 20-minuterspromenad från mig. Helt okej rum har de. Stannade ett tag där medan de åt middag på hotellet och sen tog jag bussen tillbaka. I tisdag kom de till mitt hus på förmiddagen och vi gick och handlade lite för kommande vecka. Jag hade skola 13.30-18.30 och då hade vi bestämt att de skulle komma till skolan och quizza lite. Förra veckan hittade jag och Tonje "The Grad Club" i källaren i huset där vi har mediakursen och vi såg att de brukar ha quiz på tisdagar, det kan ju bli kul! Päronen tog en promenad dit och tillsammans med Tonje åt vi en riktigt god middag och efter det quiz. Det var otroligt svåra frågor, 20x3 st. Förra veckans vinnare i de tre olika omgångarna får välja en kategori för fem frågor i en omgång till nästa gång. De hade såklart valt omöjliga kategorier och två hade jag aldrig ens hört talas om. Vi fick som mest sju rätt haha, i omgång två, och det roliga är att man rättar inte själv utan det gör bordet bredvid. Mamma och pappa tog en uber hem efter omgång två då de var så trötta och jetlaggade och då döpte jag och Tonje om oss till "Sorry, we're Swedish, here for the beer" för att vara lite lustiga och ta bort uppmärksamheten från de få poängen haha!
 
I onsdags gjorde pappa middag till alla på kvällen, även mina fyra roomies, det blev en jättegod kikärtsgryta med korv i och jag tror den var uppskattad av alla. De sa alla att de skulle smyga och ta lite mer till kvällen. Igår hade jag en lektion som jag måste gå på och direkt efter stack jag iväg till biluthyrningsfirman och hämtade dagens hyrbil för vi skulle nämligen till NIAGARAFALLEN! Det tog ungefär en 2.5 h att åka dit, och vi stannade även för lite lunch på vägen. Ni får se bilderna nedanför på fallen och det var så otroligt vackers där. Häftigt att få se, jag har också hört att Kanadasidan är bättre än USA-sidan då fallen går mellan länderna och det håller jag med om. Varje minut så rinner 138 000 kubikmeter vatten över kanten måste jag också berätta, för att vara lite sofistikerad och kunna säga att jag lärde mig något där borta. Idag var jag i skolan på förmiddagen och sen kom turisterna dit för att vandra omkring lite. De var väldigt imponerade av skolan skulle jag våga påstå. Mamma skulle såklart också ha en bild av mig och byggnaderna som jag har lektion i haha. Jag var mest exalterad över att visa datasalen med de 25 st iMacdatorerna, typ stationära appledatorer som kostar galet mycket, som vi använder på fotografin men jag vet inte om de var lika glada som mig haha.
 
Det blev en lunch på skolan och sen hem och vila innan shopping. Jag måste visa de snyggaste skorna som jag någonsin köpt men det får bli i nästa inlägg. Jag har väldigt svårt att köpa skor, dels för att det är tråkigt, de är dyra och jag är otroligt kräsen när det kommer till hur de sitter på fötterna. Dessa har jag gått och tänkt på sen jag såg dem första gången för några veckor sen och nu slog jag till. Den som väntar på nå gott! Sen hem och chilla lite till. Jag gjorde kvällens middag vilket blev schnitzel och sötpotatis med en mammas sallad till. Vi bokade också måndagens bussbiljetter till Toronto och skickade iväg några vykort. Lite bilder kommer här, enjoy!
 
 
Vår första fotouppgift sitter nu på väggen i Artsbyggnaden. Min är den med mest rosa haha
 
Skolans bästa rum!
 
Får man två rätt av 20 måste man vara lite rolig...
 
Hyrbilen! Mamma ville tydligen inte ha en liten billig Toyota Corolla så det blev denna, men med studentrabatt är det inte särskilt dyrt att hyra bil här.
 
Framme i Niagarafallen, vilket för övrigt också är en stad. Ser bilderna lite suddiga/rökiga ut så är det allt vatten som fanns i luften som gör det. 
 
 
 
 
 
Regnbågen fanns alltid där vilket var häftigt.
 
 
Där på andra sidan är USA.
 
 
 
Så här kan det se ut när man försöker lära mamma systemkameran och att använda fokus.
 
Taco hej!

Kommentarer:

1 Carola:

Japp där har man varit så imponerande o storslaget! 😎

Svar: hahaha :D
idabroad.blogg.se

2 Lisa:

Så fina bilder. Kul att se vad ni har för er!

Svar: Roligt att du tycker det :D
idabroad.blogg.se

3 Pappa:

Niagarafallen är imponerande! "Småfallen" börjar ca 1 km uppströms.

Svar: verkligen :D
idabroad.blogg.se

Kommentera här: