Besök av päronen

>> Cia <<
 
Hej!
Senaste veckan har varit väldigt mysig, kul att ha päronen här och få visa lite hur jag har det på andra sidan Atlanten. Senast jag skrev var i lördagskväll med bland annat lite bilder från torsdagens tur till Naigarafallen. I söndags chillade vi mest, jag och mamma tränade på morgonen på deras hotell och sen gick vi till mig där det fanns nylagad kikärtsgryta. Mums! Jag blev lite putt när jag insåg att mina roomies fortsatt äta av grytan pappa gjorde i onsdags så när jag öppnade den och skulle ta lite så fanns det en portion kvar. Nu hade i och för sig pappa sagt att det bara är att äta men en av dem har ätit hennes pärons matlådor i fyra veckor konstant så jag tyckte lite att jag förtjänade att få hemlagat. Men då gjorde gulliga pappa ännu mer god mat på söndagen efter att han handlat så nu har jag iallafall mumsiga matlådor i frysen.
 
I måndags tog vi 09-bussen mot Toronto för att spendera två dagar där, jag har hört mycket bra om den staden så det skulle bli kul att se. Vi märkte att det var lite mysko folk vid hotellet så vi frågade värdinnan där som för övrigt var supertrevlig, om det var ett okej område och hon sa att hon går då alltid hem själv efter jobbet så det var ingen fara. Vi frågade sen uberchauffören och han sa då att det är downtown så inte alls bra område. Han kunde inte jättebra svenska så tror inte han menade downtown, då det betyder centrum här och där alla affärer var, men vet inte riktigt. Fick inte en jättebra känsla av att bo där men vi fick hotellvärdinnans favoritrum så jag blev nöjd. Vi tog uber till och från hotellet på måndagen så det var lugnt. Det var bara något kvarter ifrån fina hotell så jag tror faktiskt att det var lugnt, ibland red det förbi en polis också och det visar ju att vi var rätt nära centrum.
 
Nu till det roliga. Mamma och jag satt och kollade hotell förra veckan och hittade Filmores för helt okej pris. Efter vi bokat så såg vi att det var OVANPÅ en strippklubb haha. Vi läste också att det var samma ingång, det är ju helt sjukt. Vi tänkte att vi skulle kolla på andra hotell men det blev inte riktigt av så strippklubb it is! Det var kul, hotellvärdinnans favoritrum var som tur ut mot vägen och bort från strippklubben så vi hörde ingen musik. Jag gick ner och köpte vatten i lobbyn på kvällen och musiken bara dunkade där, hon märkte väl att vi kanske inte var där för att besöka deras "Gentlemens club". På måndagen åkte vi mot centrum och åt innan det blev Hockey hall of fame, det var häftigt att få se. Många svenskar och finnar som spelet i NHL faktiskt. De bilderna får ni se i nästa blogginlägg. Sen strosade vi runt lite till. Pappas rygg är inte så bra så det begränsade oss lite, den krånglar ofta och han måste sitta ner ibland. Vi åkte tillbaka till hotellet, efter vi handlat middag, för att undvika skumma typer då jag tyckte det var lite obehagligt. 
 
På tisdagen lämnade vi hotellet vid 11, pappa hade blivit dunderförkyld så vi lät han ligga kvar i sängen så länge som möjligt. Vi skulle egentligen besöka China town men vi kände att det har vi redan sett i New York så vi gick till ett shoppingcenter istället. Pappa satte vi på Starbucks med kaffe haha. Lite grejer hittade vi iallafall, även lunch där i shoppingcentret, och sen gick vi tillbaka till hotellet. Vid 15 tog mamma och pappa en uber mot flygplatsen och jag gick till busstationen för att ta bussen tillbaka till London. Det har varit jättekul att ha dem här!! Det har varit minst 20 grader varje dag, även 26 grader en dag så de fick komma tillbaka en vecka till sommarvärmen. Denna vecka för mig är reading week, så jag har ett höstlov igen wohoo! Har lite att göra dock, måste ta tag i skolan men så länge både jag och Tonje slappar lite så känns det bra haha. Alltid bra att ha någon till!  Här kommer en bildbomb från de senaste dagarna.
 
 
 
Mamma är nöjd efter att ha handlat på VS. 
 
Här är alltså hotellet från utsidan. 
 
 Innanför första dörren, till vänster är dörren till trappan upp till lobbyn.

 
Kollade en liten film i 3D på hockey hall of fame.
 
Aah men nästan bra jobbat Starbucks! 
 
Lite reklam för Big Bang Theory <3 
 
Köpcentrumet. 
 
Päronen! 
 
Windows har en affär där, och OJ vad de har inspirerats av appleaffärerna!! 
 
 
Har hittat min affär, massa rosa och massa jättefina kläder!!  
 
 
 
CN tower och mamsen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Carola:

En spännande stad att besöka skulle ha haft lite mera tid bara 👍🏻

Svar: Jaa, och en kry pappa :)
idabroad.blogg.se

2 Carola:

Hall of Fame var intressant o besöka jätte mycket o se 🏒

Svar: Verkligen :D
idabroad.blogg.se

3 Bror:

Va ni inte uppe i CN Tower????

Svar: Hehe nää, päronen tyckte inte att det skulle vara så speciellt :) Tror dom är lite höjdrädda!
idabroad.blogg.se

4 Pappa:

Skulle ju ha besökt klubben vid ingången. 🤣

Svar: Näääää :P
idabroad.blogg.se

5 Pappa:

Kul att du uppskattar pappa mat. 😋😋

Svar: He vejt du he!
idabroad.blogg.se

Kommentera här: