Söndag

>> Cia <<
 
Hej!
Oj oj, två uppdateringar samma vecka nu. Jag, Tonje, Ines och Agathe tog en promenad till downtown idag för att jag och Tonje ska ta bilder till nästa veckas presentation i fotokursen. Jag har inte riktigt kommit på vad jag ska ta kort på än, uppgifterna som vi får är väldigt breda och vi får mycket utrymme att göra lite vad man vill. Men med ett tema. Veckans tema är serier, så vi ska ta åtminstone 5 kort, det är allt vi vet. Andra teman som vi fått är still life (på saker), ta många kort och photoshoppa in objekt i ett och självporträtt. Jag bestämde mig istället att jag åker ner till downtown imorgonkväll för att gå runt i Victoria park, där de julpyntat med sjukt många ljusslingor, och ta kort istället. Vi har nyss lärt oss att använda bländare och slutartid och att då ta kort i mörker kräver en del träning. Jag har gjort det förr men jag tänkte lite att man kanske kan få ett högre betyg om man tillämpar det vi nyss lärt oss hehe. OCH så är det så otroligt mysigt där i parken. Vi var där på eftermiddagen när det började skymma lite så några såna exempel finns nedanför. Det var lite kallt när solen gick ner, annars hade jag kunnat ta korten idag.
 
Efter promenaden satte vi oss på Prince Albert's diner och åt lite, typisk 50-talsdiner och rätt mysigt. En av de coolaste bilderna jag nånsin tagit finns också här nedanför, enjoy! Det är också lite bilder från min födelsedag när jag ställde in kameran på att ta en bild i sekunden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tonje och fransyskorna, hennes roomies.
 
 
Mycket graffiti som jag visat förr.
 
 
En av de coolaste bilderna jag tagit, det är en vattenpöl alltså, inte nåt mer än så. Kommer bli riktigt häftigt imorgonkväll när det är mörkt och mysigt.
 
 
 

Kommentera här: