Mitt i exam season

>> Cia <<
 
Hej!
Kom precis hem från final nummer ett av tre och den gick helt okej. Mycket hade vi läst förr men en hel del nytt också. Det var Computer Science, ganska basic nivå, lite hur internet fungerar, ljud, bild och film och sånt. Allas tentor är mellan 10-21 dec och då slumpades våra tentor så att de är allihopa inom 30 timmar, dålig slumpmaskin de har.. Men men! Varit till läkaren tre dagar på raken och slösat pluggtid för att mina halsmandlar höll på att bli jättestora igen. I torsdags sa läkaren att vi skulle avvakta men jag visste ju vad som väntade. I fredags när jag hade jättestora mandlar och vita prickar sa han att jag ska äta smärtstillande så går det över, nej. Igår var jag till en annan läkare efter att ha besökt två kliniker som var stängda men inte enligt internet, där jag fick bra hjälp. Natten mellan fredag och lördag sov jag ingenting, när jag slappnade av och precis somnade vaknade jag igen av att luftrören täpptes till. Som att någon skulle peta på dig varje gång man somnar, hela natten. Men igår förstod han ju hur illa det var men varken nu eller i våras vet de vad jag har. Inte halsfluss, streps eller körtelfeber. Jag fick iallafall flytande steroider där för att minska svullnaden och det fungerade hur bra som helst, redan samma kväll var jag pigg och kunde äta allt igen. Jag fick även penicillin att äta 10 dagar.
 
Kommer inte ihåg riktigt vad vi gjort här sen sist så jag får se på bilderna och kanske minnas. Imorgon väntar två tentor, en i media och en i programmering, lägger nästan all tid på programmeringen, det behövs. Jag och Tonje var förbi lärarens kontor i veckan för att kolla upp delproven och svar och när jag sa till honom att han är "tricky" med sina frågor och svar så flinade han bara. Andra tentan imorgon slutar klockan 17 och då ska jag hem och packa ner ett halvår. Tisdagmorgon 8.30 går bussen mot Toronto där jag och Tonje ska spendera några dagar, bland annat NHL-match på tisdageftermiddag, Toronto Maple Leafs - Carolina Hurricanes. Sen får vi väl strosa omkring och kanske köpa några sista julklappar också. På fredagkväll går flyger till Sverige, med en mellanlandning på Island. Jag flyger med Icelandair som jag hört är riktigt bra så jag är nöjd. Kommer till Arlanda vid lunch och då löste det sig så bra att Lisa och Matti kommer just från Göteborg runt den tiden så de kan plocka upp mig. Riktigt bra! Här kommer lite bilder!
 
 
Tog en promenad ner till downtown vid ån för att ta bilder till sista fotoprojektet och hittade massa trevligt på vägen.
 
På väg hem i december, men nu har äntligen snön kommit.
 
Lite dålig bild på mitt projekt med det var tema serier och jag tog lite kort nere i Victoria Park där de satt upp MASSA julbelysningar. Kan förresten lägga upp bilderna som jag valde ut också.
 
Lunch med alla exchangetjejer på Albert's diner.
 
 
Här är en bild från klubben Ceeps.
 
Just ja, köpte man produkter för 50 dollar fick man en gratis makeover på 45 min, helt klart värt och hon som sminkade mig var superduktig. Massa bra tips och hon visade verkligen vad som gjorde skillnad i mitt ansikte.
 
Vi har en grupp på facebook som heter Feeding och där är det exchangestudenter, lite militärer och sånt och vi träffas ibland och testar olika restauranger. Denna gång Spagheddy Eddy! Det var sjukt stora portioner så jag tog hem och hade lunch dagen efter också.
 
 
 
Ingången till restaurangen.
 
Sen efteråt var vi på en sista kväll på Molly Blooms, karaokestället
 
Äntligen kom snön!
 
Efter en dag med snö.
 
Och andra dagen.
 
 
 
Tonje redo för tenta!
 
Här kommer fotona för projekt 4 i fotografin.
 
 
 
Denna såg ni förr, som är knäppt i en vattenpöl.
 
 
 
Gillar denna bild, ett barn som sitter i tomtens knä.
 
 
Ingången till parken, denna är min favorit. Nästan så att jag borde använda den till att skicka julkort.

Kommentarer:

1 Pappa:

Kan man få se en bild där hon gjort make-up?
Rejält med julpynt.
Finns nån svensk med i Maple Leafs?
Vänta bara tills du kommer till Fjärn. Där finns det på hus och uthua. När man kommer från Gävle på gamla E4 ser det ut som en finlandsfärja.

Svar: Aah när jag kommer hem :DJhonas Enroth bara, men i hurricanes spelar Elias Lindholm, Viktor Krueger, Klas Dahlbeck, Joakim Nordström och Viktor Rask :D
Jaa så fint!!
idabroad.blogg.se

2 Carola:

Fina bilder.
Skönt att du äntligen fick hjälp med halsen drygt🤨
lycka till med tenterna👍🏻

Mysiga dagar o se fram emot i Toronto 🤩

Svar: Taaaack! :D
idabroad.blogg.se

Kommentera här: