Stughelg /Cia

Hej! Jag har nu varit här i 1.5 v och det är mycket som är annorlunda men även en del som är samma. Jag hade lite glömt bort hur det är i USA, det som man vande sig vid förr men som nu överraskar en igen. En liten sak som att köpa rödlök och jag tog den minsta jag hittade, som ändå var större än min knytnäve, och jag kommer hem och min värdmamma sa att jag hittat en liten lök. Löken skulle jag ha i tisdags när jag lagade mat, föräldrarna har haft väldigt mycket att göra denna vecka så får väl försöka underlätta lite för dem.
 
I torsdags blev det fullt upp för allihopa, det var pingisläger för Madison, direkt hem och ta med Charlotte till tandläkaren för att dra ut två tänder, hem igen och hämta Madison från pingisen, lunch i Westfield med henne, trumpetlektion i samma ort, hem och posta paket och köpa mjuk mat åt Charlotte, veterinären med Dusty som gjort illa nedre ryggen efter kaninjakt i stugan, vidare till gymmet och sen vid 18 kunde jag slappna av lite. Pust! Jag hann med att besöka Victorias Secret under tiden Madison spelade pingis, oj vad jag saknat det! Denna gång för att köpa till en kusin, VS finns i London i Kanada också så ska försöka hålla mig och inte få så tung väska till  flygresan. Vi åkte till stugan på torsdagkväll och stannar här till måndag, långhelg. Det var så otroligt fuktigt i luften men inte så varmt igår, fredag, att man blev klibbig av att bara vara utomhus. Idag är det dock bättre väder, runt 25 grader och sol med lite vind. Det roliga nu är att jag ligger och solar på paddleboarden medan de andra sitter i tjocktröjor och klagar lite på kylan... Jag solade lite innan lunch på bryggan och när jag kom upp därifrån frågade min värdmamma om jag verkligen vill ligga där och sola. Jag tänkte att det är skönt att ligga vid vattnet men när hon berättade att spindlarna som finns där under är stora som händer blev jag mindre sugen på att gå tillbaka. En av deras kompisar hade blivit biten i rumpan, men de vet inte säkert att det var en spindel, och det blev alldeles inflammerat.
 
Idag fick vi besök i stugan av mina värdföräldrars kompisar Trista och Josh och deras son Finn som är 5 år. De hade med sig sjukt mycket mat och till middag blev det rådjur, steak, blomkål med smör och parmesan och hemmagjorda korvar. Renée gör alltid så god mat, det är ofta nya saker som hon hittat inspiration till och alltid en sallad till maten. Bra att det finns de som prioriterar sallad före pommes i detta land. Nu är det läggdags, vi hörs! / Cia
 
 
 
Förra helgen fångade Ben och Madison en snapping turtle, de äter upp fisken i sjön. Ben sköt två skott i huvudet på den men den levde fortfarande så de fick hugga huvudet av den istället. Brutalt! Tredje för i år, förra sköldpaddan gjorde de soppa på som tydligen var god men jag hoppas att de inte fångar några fler så länge jag är här. Lite läskigt att äta sköldpaddssoppa.
 
 
Några fina hus i Westfield där Madison spelar pingis.
 
 
Lampan i vardagsrummet i stugan är rätt häftig!
 
Efter solnedgång nere vid bryggan.
 
Renées favoritdrink, Margarita!
 
Harry i ett nötskal, lite awkward och töntig men så gullig. Han följer efter mig överallt jag går och sover med mig i sängen varje natt. Om inte Charlotte snor Harry innan och stänger igen sin dörr. En av de genuint snällaste hundar jag någonsin träffat. Han rymde två gånger idag när Finn råkade släppa ut hundarna, inte för att han skulle smita iväg, men båda gångerna kom han springandes ner till bryggan där jag låg och solade <3
 

Kommentera här: