Sista helgen i stugan

Hej!
Igår fredag åkte vi till stugan på eftermiddagen. Ben och Renées vänner Island och Vance med dotter kom upp senare på kvällen också. Isla och Renée gick i samma klass när de tog sin masterexamen. Idag gjorde vi inget särskilt på förmiddagen, förutom att jag sov ut hehe, men på eftermiddagen åkte vi med kanoter genom ett träsk. Det var en perfekt å/flod/vattengång utan särksilt mycket ström att åka kanot igenom. På kvällen blev det ännu en tur med fyrhjulingarna. Det är så häftigt att åka när det är helt kolsvart och det enda som syns är helljusen från dem. Ganska kraftfulla fordon det där också! Det här är min sista helg här i stugan så Ben har lovat mig att vi ska åka på den långa turen imorrn med varsin fyrhjuling, den är runt 30 km så det ska bli spännande. Här är lite bilder från dagen.
 
Uppd. Det finns 35km stigar/spår för fyrhjulingar här och den vi ska på är 16 km.
 
 
 
Här kan ni se hur vi åkte, den krokiga vattenlängan åkte vi efter, tog lite mer än en timme. Uppifrån och ner.
Isla och Vance hund Merlin.

 
 
 
 
 
Så nöjd över nya mobilen, bra batteritid, bättre foton och så är den ju rosa!
 
Allas nationaliteter representerade.

Rådjuret flyttade sig ingenting när vi kom igår och körde förbi. Det här är bara någon meter ifrån bilen.
 
 Madison och Ben fiskar.
 
När jag, Madison och Ben står nere vid bryggan så säger de där uppe vid huset "Ser ni björnen?" och jag börjar fundera på om det är dags att springa eller hoppa i vattnet. Men Ben går närmare och börjar fota så jag försökte också få något foto, den var redan en bit bort men den lär ju ha gått förbi oss innan den tog sig ditåt. Mellan huset och bryggan är det en stenig väg ner och kanske 20m lång. Det var en stor svartbjörn som gick lunkandes där. Det finns tydligen sjukt många björnar här och det var kul att äntligen få se en. På kvällarna när vi åker ut med fyrhjulingarna undrar jag hur många björnar man åker förbi egentligen. Det brukar prassla/brytas grenar i skogen ibland. Det ni familjen, nu har jag sett två björnar i mitt liv!
 
 
 
 Bild nere från bryggan.
 
 
 

Kommentarer:

1 Carola:

Men oj då visste inte att det fanns så många björnar häftigt!👍🏻
Fina bilder med nya mobilen iaf, låter som en mysig helg där borta 😎

Svar: Näe, jag fick också höra det igår :) Vissa är med systemkameran och vissa med mobilen. Mycket mysigt!
idabroad.blogg.se

2 Pappa:

Bullrade det i magen när du såg björnen? Bromsspår? 🤣

Svar: höhöhö!
idabroad.blogg.se

3 Pappa:

Paddlade ni utmed den långa ån? På kartan.

Svar: Jaa, den som går lite sicksack :)
idabroad.blogg.se

4 Lisa:

Läskigt med björn men ändå häftigt! 😱 Mysiga bilder från stugan.

Svar: Jaa lite småläskigt!Thanks :)
idabroad.blogg.se

Kommentera här: