Maplewood, NJ

Hej!
För fyra år sen kom jag hem från ett år i USA som au pair, i Maplewood, New Jersey. Då tog jag hand om tvillingtjejer på sju år, nu är de 11. De frågade om jag ville komma tillbaka i sommar och jobba lite, nu när jag ändå var på väg till Nordamerika till hösten. Tjejerna har oftast camp i någon timme per dag och andra aktiviteter som de behöver skjuts till och för att föräldrarna ska hinna med har de någon som fixar det och underhåller dem resten av dagen. För fyra år sedan skrev jag också ett inlägg per dag men det är inte jättelockande längre, så då får vi njuta av varandras inlägg istället mellan gångerna. Jag skriver också om USA för att kära mamsen och pappsen ska få läsa vad jag sysslar med.
 
På helgerna under sommaren åker vi till stugan som ligger i  Blue Heron Lake, Pennsylvania, som är ett låst community för de som har ett hus där. Där kan vi åka fyrhjuling, paddleboarda, åka kanot, bada,spela pingis och mycket mer. I slutet av augusti åker jag till Kanada och 1 sept är det en välkomstdag för internationella studenter som jag verkligen ser fram emot.
 
Denna vecka har Madison haft pingiscamp 20 min bort varje förmiddag och då har jag haft ensamtid med Charlotte. Den har vi spenderat med bl.a. shopping, spel och på en äventyrspark. Imorgon ska Charlotte dra ut minst fyra mjölktänder och jag ska med Madison till Westfield för pingisläger och direkt efter har hon trumpetlektion. Vi får se om det är något hon gillar. Efter vi kommit hem åker vi direkt till stugan och är där till måndag, en riktig långhelg.
 
Lite bilder från min första vecka här i USA kommer här. 
 
Charlotte i äverntyrsparken.
 
Charlotte kör fyrhjuling.
 
Mina värdföräldrar.
 
Skylt för att visa att vägen är nylagad.
 
En av tre hundar, Dusty.
 
Fick ett fint välkomnande till stugan med den finaste flaggan.
 

Kommentarer:

1 Linjär Algebra </3:

Jättefint! Börja gärna era inlägg med ert namn (mer än i "kategorier", då det bara visas längst ner i inlägget), så vi direkt vet vem som skriver :D
Hoppas ni får en fortsatt underbar termin <3

2 Carola:

Lycka till ! Gulligt av dom med flaggan!😎

Kommentera här: