Första besöket i NYC

>> Cia <<
 
Hej!
I onsdags åkte jag på simlektion med tjejerna på förmiddagen och sen var Renée hemma på eftermiddagen, hon jobbar alltid hemifrån, så jag kunde få åka in på eftermiddagen till Manhattan. "The city" som de säger. Tänk om man alltid kunde säga att man ska åka in till stan en sväng och man menar New York City. Annars har veckan varit ganska vanlig simlektion på förmiddagen och minigolf, poolhäng och gym. Renée (värdmamma) är den som lagar middag varje kväll i hushållet men denna vecka har hon inte lagat mat en enda dag pga jobbet. Hon har jobbat otroligt mycket och inte hunnit helt enkelt. Måndag-ons blev det take out, pizza, indiskt och kinesiskt. På torsdagkväll gjorde jag och Charlotte (värdbarn) svenska köttbullar, brunsås och potatismos. Lingonsylt köpte jag på Ikea i Brooklyn på onsdagen när jag var i NYC. Igår, fredag, åkte vi upp till stugan och denna helg har vi besök av Francois, Steve och deras dotter Madeleine. De stannar till söndag och åker nog hem samtidigt som oss på förmiddagen då.
 
Torsdag och fredag har både Ben och Renée varit på "The global leadership summit" som är en mässa där de livesänder stora ledares tal över hela USA. Det är över 400 000 människor som kollar på detta över hela världen. Om de köper biljett till nästa års redan nu så får de tillgång till årets och förra årets talare som videos och även jag ska få tillgång till dem. Det ska bli intressant att se! Det är ledare över världens största företag som är där och talar, och även de som är bra på att tala och motivera. Till exempel en svensk, Fredrik Härén, men enligt Ben var han den sämsta av alla men fortfarande jättebra. Han pratade om kreativitet och hade humor med i sitt tal. Andra som var där var en kvinna som var med om massakern i Rwanda, en man som strider mot människohandel, kvinnliga presidenten (chief operating officer) på Facebook, Senior advisor för Google och många fler. Länken finns här för de nyfikna: https://www.willowcreek.com/events/leadership/2017-Domestic-A/#/
 
 
Jag visste bara att jag ville till Times square och Forever 21-butiken där som är på fyra våningar. Efter det blev det lite yolo med vart jag skulle åka vidare. Jag tänkte visa mer i bilder vad jag gjorde.
 
Sopbilen här i stan, han som hänger på sidan är den som springer och hämtar soptunnorna.
 
Hängde framför elden förra helgen.
 
Skulle försöka flyga med Bens drönare frörra helgen men det gick inte alls bra. Nu har han mailat dem och har en sak att testa, annars får han skicka tillbaka den.
 
Tillskottet sen jag var här sist, Dusty.
 
Min Harry.
 
 Sophie.
 
Torsdagsmiddag.
 
Otroligt fint väder och nästan på gränsen till för varmt. De håller på och  bygger om järnvägen mellan NJ och NY så tåget gåt till Hoboken nu och därifrån tar man en path som har 5 stopp innan 33st som är ungefär där tåget stannade förr. Där kan man hitta Empire State Building.
 
På väg mot TImes square.
 
Times square, tagen från trappan.
 
Times square.
 
Efter Times square åkte jag till Brooklyn och Ikea för att köpa lingonsylt, det är ett måste till svenska köttbullar. Här var utsikten från restaurangen och där borta syns Manhattan. Det finns en gratisbuss från tunnelbanan till Ikea som jag tog.
 
På vägen tillbaka till Manhattan tog jag en båt, den var gratis om man hade handlat för minst 5 dollar på ikea, annars kostade båten 5 dollar. Det andra jag köpte än lingonsylt var lösgodis, en matlåda och en salladslåda till skolan i Kanada.
 
Utsikten från båten, vi åkte ganska nära frihetsgudinnan.
 
Manhattan från sydost.
 
Governors island mellan båten och friehtsgudinnan.
 
Manhattan.
 
Manhattan och till vänster Jersey City.
 
 
 
 
Det syns inte så bra men det är väldigt mäktigt att komma med båt in till Manhattan, byggnaderna är så otroligt höga och maffiga.
 
 
 Hittade en pappa/pojkvänshörna inne på Forever 21 i NYC haha.
 
Så till shoppingen, sportbh från Forever 21.
 
Choker och örhängen från Forever 21. Örhängena är silvriga och inte rosa, var lite stressad när jag tog dessa bilder hehe.
 
En gympapåsefrån Forever 21, nu ska jag träna med stil :D
 
En t-shirt/tunika med denna baksida.
 

Kommentarer:

1 Carola:

Mycket du hann med, härligt 👍🏻

2 Carola:

Mysigt i N Y inte helt fel o va där 👍🏻

Svar: Jättemysigt :D
idabroad.blogg.se

Kommentera här: