Sjukstuga

>> Cia <<
 
Hej!
I torsdags hade jag min första föreläsningen vilket var Software tools and system programming. Jag och Tonje insåg ganska snabbt att det inte var något för oss. Vi har läst två kurser i språket C redan och det är inte det minsta roligt, dessutom har vi fått höra att vi aldrig kommer använda det igen. Det var dock bra som grund när vi skulle lära oss att förstå programmering och hur allt funkar. På eftermiddagen följde jag med på Tonjes Web technologies vilket jag ska läsa istället, det är mer arkitekturer, protokoll och teknik på webben och det passar oss bättre. På fredagen hade jag en föreläsning om Multimedia and Communication där man får lära sig att redigera ljud, filmer, animationer och även mer om design av hemsidor. Här i Kanada börjar kursernas nummer med det året man går och denna kurs är en för ettor. Man vill ju inte plugga för mycket här borta men ändå lära sig någonting, det tror jag att jag kommer göra på alla kurser. Web technologies är för treor. De tre föreläsningarna var bara intron hittills så inget speciellt än. På fredagmorgon vaknade jag upp med ont i halsen som var otroligt surt när man som vanligt längtat efter helgen. Så lördag och söndag gjorde jag inget särskilt. Min fjärde roomie kom på söndageftermiddagen så vi gick och handlade lite då och Shannon hade några roliga vänner över så roligt att få träffa dem. 
 
Jag har fortfarande en kurs kvar att droppa men ska gå på både filosofi och fotografi imorgon så vi får se vilken det blir sen. Förhoppningsvis funkar det med att få ihop schemat så att jag kan ta fotografi, även om det är 6 h utsatt tid på schemat/v för den. Jag och Tonje gick till det departementet på skolan och sa att vi ville läsa den men kvinnan där behövde skicka lite mail först och då fanns det 2 platser kvar. Vi kunde inte paxa dem och sen när vi fick svar på mailet fanns tyvärr bara en plats kvar. Vi håller tummarna att någon droppar den kursen denna vecka så att båda kan läsa den. Här kommer några kortiflmer från senaste tiden.
 
 
 
Tonje och jag turistar framför skolans kändaste byggnad.
 
 
Tonje recenserar Poutine, pommesen med brunsås.
 
De olika husen med korridorer för ettorna har olika dagar för inflytt så att äldrekursarna kan hjälpa till och så här såg det ut när vi väntade på bussen under en av de dagarna.
 
På välkomstdagen för studenterna som inte bor på campus kom cheerleaders in och gjorde lite reklam för sig samtidigt som skolans band spelade.

Kommentarer:

1 Carola:

Låter spännande med kurserna hoppas du lär dig mycket 😜
Kul o se lite filmsnuttar lite annorlunda va?
Ha det så kul o lycka till 👍🏻

Svar: Kan lägga upp lite mer filmsnuttar :)Tackarr!
idabroad.blogg.se

2 Pappa:

Krya på dej så du kan spela fotboll. 😃

Svar: Höhö!
idabroad.blogg.se

3 Pappa:

Brunsås och pommes såg inte aptitligt ut. 😖
Satsa på cheer leader. 😄

Svar: Tyckte inte Tonje heller haha! Njaaaa
idabroad.blogg.se

Kommentera här: