Lördagkväll

>> Cia <<
 
Hej!
Skolan fortsätter och det känns inte direkt som att vi kommer ha mindre att göra. Vi har lämnat in två labbar på två veckor nu och allt vi gjort hittills är förberedande inför den stora labben som ska in i början av december. Kom igen, programmering i Kanada blir kul... Men det är i språket Angular och det är ett lite nytt sätt att tänka som vi inte gjort förr, men ändå lite blandning av JavaScript och Java för er som vet sånt "stuff". Det känns så kul nu att jag lärt känna Tonje för vi har så roligt ihop. Mamma sa att hon är så lik min bästa kompis som jag haft sen jag var tre år och efter att hon sa det så har jag verkligen märkt att det stämmer faktiskt. 
 
Hmm, vad har jag gjort sen senaste uppdateringen på Halloween..? Förra helgen blev en plugghelg eftersom labben skulle in. Veckans labb har vi kämpat med och vi har både lämnat in och demat (visat för handledaren live) redan så en programmeringsfri helg wohoo! Dock har vi fotoprojektet som ska in på onsdag och en hemsideuppgift som ska in på fredag att fixa med. Lördagar är min heliga dag då jag inte pluggar så sånt bekymmer skjuter vi upp till en annan dag. I onsdag tänkte jag och Tonje att vi proggar tillsammans efter skolan, skippade fotolektionen då eftersom båda mina labbar krånglade och handledningen och foto krockar, så vi gick till en restaurang i skolan som heter The Spoke. Där satt vi och nördade med våra koder och åt även middag. Efter ett tag så tycker vi att det börjar fyllas på med folk och en tjej frågar till och med om vi ska stanna kvar, så vi började ju fundera vad det var för happening där. Det visade sig att en 80-årig man kommer dit varje onsdag, som han gjort i typ 40 år, och sjunger och spelar gitarr. Han är en legend och stället var packat, bara för att lyssna på honom. Verkligen tur att vi stannade kvar. Det var verkligen kul och lite spontant så där.
 
Vann en tävling på en restaurangs facebooksida, Bull and Barrel, och jag skulle bara tagga mig i deras inlägg och kravet var att man skulle ha sin födelsedag i november. De bjöd då på min mat upp till 20 dollar, en cowboyhatt, t-shirt, gratis bull ride och alla fick också ett varsitt glas champagne. Tog med mig Tonje och mina roomies, även Tyler som är Shannons pojkvän hängde på. Det var väldigt trevligt. Bara jag och Tonje vågade åka tjuren vilket var en upplevelse, men något man måste göra här borta om man får chansen. Superkul! Roomiesarna drog hem och jag och Tonje drog vidare till en klubb som heter The Ceeps. Det var "Eng goes to Ceeps" igår, vilket betyder att engineeringstudenter hade en förfest tillsammans och sen drog alla dit. Vi stod kanske i kö i 30-45 min men vi träffade två schyssta tjejer i kön så det blev rätt trevligt ändå. Vi hängde med dom där inne sen och hade riktigt kul. Bästa kvällen på länge! Tjejer här borta har ju inte riktigt så mycket kläder på sig och att det var -10 grader igår ändrade ingenting. Där stod jag och Tonje i fleecetröjor och vinterjackor medan många andra knappt hade på sig en skinnjacka. Vet inte riktigt vad de tänker med, kanske för att slippa betala garderob men de där 20 kr betalar jag gärna för att slippa förfrysa. Idag har jag tagit ikapp på alla veckans program som man missat och handlat lite. Imorgon ska jag hänga på Oeishi och Noa, roomies, till köpcentrumet och spendera lite pengar. Om jag orkar så drar jag till gymmet innan, gillar inte alls gymmet här, alltid packat och inte särskilt mysigt, så det blir inte så mycket gym för mig. Tur att jag iallafall går på två gruppass i veckan. Just ja, det ena har jag glömt att berätta om! Jag och Tonje skrev upp oss på Glide fit, vilket är ett träningspass på en madrass i vattnet, det är riktigt svårt att hålla balansen vissa gånger och första gången ramlade jag i två gånger. Kolla bilden nedan så får ni se vad jag menar. Nu ska jag sova snart så vi hörs nästa gång!
 
 
Ps. 1 Grattis på farsdagen pappa, nu får du äntligen öppna paketet :D
Ps. 2 Grattis i efterskott världens bästa kompis Nea! Hoppas du hade en grym födelsedag <3
 
 
 
Glide fit, nya träningsformen!
 
Projekt 2 i foto redovisat och inlämnat. Här skulle vi jobba mer med photoshop och när läraren gick förbi min och kollade så hörde jag hur han sa att det var otroligt noggrannt gjort hihi. Positivt att vara perfektionist ibland.
 
Vi är verkligen så fascinerade av skolans byggnader, här är en av engineeringbyggnaderna.
 
Samma fast uppåt.
 
Samma fast åt sidan.
 
 
Tonje, här i Kanada har hon blivit en "Tanya" haha.
 
Två footballkillar som var och lyssnade på 80-åringen Tim Mcghie. De var så sjuuuuukt stora killar.
 
Vi förevigade oss på bordet, lugn mina päron, det är inte olagligt, det är lika vanligt som att man kastar nötskalen på golvet på Church street så ristar man i bordet här.
 
Det finns till och med fantröjor för 80-åringen.
 
 
Kylan har kommit till London och då ser träden ut så här.
 
Första snön kom också i veckan och den stannade kvar! WOHOO! Jag var helt bländad när jag gick till skolan.
 
 
Vi missade ju Harry Potter-quizen förr ju så vi mailade hon som hade den och frågade om vi kunde få frågorna. Så vi tänkte att vi sätter oss på en bar och gör frågorna men då insåg vi att hon inte låst upp dokumentet så vi har ännu inte gjort den. Ändå en trevlig stund innan middagen, detta är på Milos Craft Beer Emporium där de har 23 olika sorters öl på tapp.
 
Hatten som jag fick, OCH märket på den är ett ovvemärke!
 
Där är tjuren, innan de blåst upp allt runtom.
 
Alla roomies minus Noa.
 
Toaselfie! 
 
Och såklart ska ni få ett litet smakrpov på Tim, det märks att han har spelat många gånger där då publiken har sina egna grejer mellan hans sång. Det var en riktigt cool upplevelse!
 

Kommentarer:

1 Carola:

Vauv va kul ni har o tur ska man ha ibland. 👍🏻
Härligt att ni hinner med annat än plugget också✌️

Svar: Jaa vi har sagt åt varandra att inte dränkas plugget sista tiden nu :)
idabroad.blogg.se

2 Pappa:

Oj, en 80-åring med så bra röst.
Fotoshoppat dit de som sitter på taket?
Mer vinter hos dej. Slipper snö än så länge vi. Snygg hatt. 😃
Inte så lätt att hålla balansen på madrassen. 😄 Så roligt att du trivs där. Men bara 41 dagar kvar. 🎉
Tack för pappafodralet. Det gamla var något slitet.

Svar: Photoshoppat massa i bilden, bl.a. mej och Tonje på taket :)Vassegoooo!
idabroad.blogg.se

3 Pappa:

Paddafodralet.

Svar: Hahah!
idabroad.blogg.se

Kommentera här: