Manhattan

>> Cia <<

Det blev en eftermiddag i New York City idag. Tjejerna har varit lite småsjuka tills igår då det slog igenom på riktigt. Det finns inte så mycket att göra mer än att låta dem hålla på med electronics, dvs tv, iPads och dator. För att slippa alla bakterier här hemma så tog jag då en sväng till Manhattan efter att Renée kommit hem från sin jobb-brunch med sina två kollegor som hon startat upp företaget med. För att kolla in deras hemsida så klicka här. De jobbar med marknadsföring/reklam för läkare och patienter, inom pharmaceutisk verksamhet.  Här i USA har de inte samma sjukvård som i Sverige utan de läkemedel som patienter frågar efter, de köper de in och de läkemedel som läkare tror på, ordinerar de ut. Det går otroligt bra för dem och Renée är en väldigt driven person. Det är intressant att höra hur hon tänker ibland och lite inside-info, försöker suga upp allt som en svamp. 

Jajja, tillbaka till besöket i NYC. Jag åkte direkt ner till Canal street som är känd för turistshopping och att det står folk och ropar Gucci/Prada/Versace/Rolex och säljer fejkgrejer. Eller ropar gör de inte, de står bara och upprepar samma sak hela tiden i samtalston. Från Canal street, och om man går upp på Broadway, så börjar den bästa shoppinggatan enligt mig. Där finns Topshop, Victorias secret, Urban Outfitters, American Eagle, Hollister och massa fler affärer. Jag var inte på jättestort shoppinghumör idag men det var roligt att gå omkring och kolla. Inne på Victorias secret dock så tror jag att jag spenderade någon timme haha. Fick hjälp med att hitta en bra bh där personalen, som är otroligt kunniga, kom in och knäppte upp och hjälpte mig på med nya. Det är man inte van vid. Köpte man en bh så fick man köpa 5 trosor för 20 dollar, vanligtvis kostar ett par trosor runt 14-16 dollar. Så där slog jag till också. Efter det så gick jag till Starbucks och köpte en sallad och en iste och sedan åkte jag hem igen. Ganska mysigt att gå och strosa i NYC, Soho är väldigt fint och det får ni se lite av nedan.

 
 
Det var en solförmörkelse här i måndags men jag lyckades inte riktigt fånga den på bild. En egengjord av kartong som skulle visa hur solen såg ut genom ett litet hål men den var rund.. Varje gång..
 

Här börjar shoppingen.
 

 
 
Middag på starbucks.
 
Shoppinggatan och här Topshop.
 
Washington Square som är en park.

Empire State Building syns där i bakgrunden, även fast den ligger 30 gator uppåt.
 
 
 
 
 
 
New York University, de har väldigt många byggnader där i området.
 
Ett litet smygsvenskt namn på restaurangen.
 
 

Kommentarer:

1 Carola:

Va kul o få åka dit ogen en gång 👍🏻

Svar: jaa :D
idabroad.blogg.se

2 Carola:

Oj inga glasögon på!
Håll dig borta från baciluskerna 🤧

Svar: Haha det vet du att jag gör :D
idabroad.blogg.se

3 Lisa:

Mysig att strosa i stora staden och kul med shopping. 😊

Svar: Väääldigt mysigt :D
idabroad.blogg.se

Kommentera här: